Bilder på elever

Välkommen till Sågbäcksgymnasiet!

Vi har flera yrkesinriktade program som är utformade efter hur arbetslivet ser ut. Våra bygg- och fordonsverkstäder samt restaurangkök är välutrustade. Hos oss hittar du även vår populära Restaurang 3FEM2 som drivs av elever och restauranglärare.

Utöver yrkesprogrammen har vi introduktionsprogram, NIU idrottsutbildningar och anpassad gymnasieskola (tidigare gymnasiesärskola).

Efter din utbildning vill vi att du ska kunna få jobb, öppna eget eller vara redo för vidare studier. Vi stöttar och backar dig utifrån dina behov - i gengäld satsar du ditt engagemang och din vilja under dina år hos oss. Tillsammans kan vi bygga din framtid!

Sågbäcksgymnasiets vision är:
"En skola man pratar gott om, där vi tar eleverna på allvar och har höga förväntningar - en skola där eleverna lyckas."

Här kan du ladda ner vår utbildningsbroschyr

Insågen, för personal

Besöksadress: